Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, programos lėšomis stiprinami personalo ištekliai Lietuvos vizų tarnybose.
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija įgyvendina Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, 2021-2027 m. programos lėšomis finansuojamą projektą „Konsulinių pareigūnų išlaikymas, II etapas“, projekto Nr. SVVP/2024/242 (toliau – Projektas).
Projekto tikslas yra sustiprinti Lietuvos Respublikos vizų tarnybų (Lietuvos Respublikos generalinio konsulato Almatoje, Lietuvos Respublikos ambasados Armėnijos Respublikoje ir Lietuvos Respublikos ambasados Turkijos Respublikoje), taip pat Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsulinio departamento personalo išteklius, įsteigiant papildomus konsulinių pareigūnų ir techninių darbuotojų etatus, kad prašymus išduoti Šengeno vizą pateikiantiems asmenims būtų teikiamos tik kokybiškos, veiksmingos ir klientams palankios paslaugos, tinkamai ir operatyviai priimant, apdorojant ir išnagrinėjant šiuos prašymus bei prižiūrint ir tikrinant išorės paslaugų teikėjų veiklą.
Pasirinktos vizų tarnybos stipriai prisideda prie Europos Sąjungos Bendros vizų politikos įgyvendinimo. Lietuvos Respublikos generalinis konsulatas Almatoje atstovauja priimant ir nagrinėjant prašymus dėl Šengeno vizų Estijai, Švedijai, Norvegijai ir Islandijai, taip pat priima prašymus išduoti Šengeno vizas per išorės paslaugų teikėjo aptarnavimo centrus Uzbekistane ir Kirgizijoje. Lietuvos Respublikos ambasada Armėnijos Respublikoje atstovauja priimant ir nagrinėjant prašymus išduoti Šengeno vizas Danijai, Nyderlandams, Vengrijai, Latvijai, Estijai ir Ispanijai. Lietuvos Respublikos ambasada Turkijos Respublikoje nagrinėja prašymus priimtus iš 9 išorės paslaugų teikėjų aptarnavimo centrų Turkijoje, kur prašymus taip pat teikia ir padidintos neteisėtos migracijos rizikos šalių, kuriose Lietuva neturi vizų tarnybų ir nėra atstovaujama, nuolatiniai gyventojai.
Projekto įgyvendinimui skirta 1 879 257,32 Eur, iš jų 1 409 442,99 Eur – ES lėšos ir 469 814,33 Eur – bendrojo finansavimo lėšos. Pirmojo projekto etapo metu įsteigti ir išlaikomi 8 papildomi etatai: 4 darbuotojai Lietuvos Respublikos generaliniame konsulate Almatoje, 2 – Lietuvos Respublikos ambasadoje Armėnijoje, 1 – Lietuvos Respublikos ambasadoje Turkijoje, 1 – Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsuliniame departamente. Antrojo etapo metu planuojama toliau išlaikyti 8 papildomus etatus ir įsteigti papildomą etatą Lietuvos Respublikos ambasadoje Armėnijoje. Iš viso per Projekto įgyvendinimo laikotarpį (2025 m. sausio 1 d. – 2027 m. birželio 30 d.) planuojama išlaikyti 9 papildomus etatus.
Projektas prisideda siekiant Nacionalinio pažangos plano 8 (didinti teisinės sistemos ir viešojo valdymo veiksmingumą), 9 (stiprinti Lietuvos įtaką pasaulyje ir ryšius su diaspora) ir 10 (stiprinti nacionalinį saugumą) strateginių tikslų ir padeda įgyvendinti Nacionalinio pažangos plano 8.6 (gerinti viešojo valdymo institucijų teikiamų paslaugų kokybę, didinti jų prieinamumą ir patrauklumą), 9.1 (stiprinti atstovavimą Lietuvos interesams tarptautinėje erdvėje ir diasporos politiką) ir 10.6 (padidinti ES išorės sienos kontrolės veiksmingumą ir sustiprinti neteisėtos migracijos prevenciją ir kontrolę) uždavinius.